Poszukiwanie wymarzonego „M” to czasochłonne zadanie. Większość osób polowanie rozpoczyna od przeglądania ofert w Internecie. Dlatego zarówno pośrednicy jak i deweloperzy powinni zadbać o swoją stronę internetową. Strona dla biura nieruchomości będzie miała jednak inne zadanie niż strona dla dewelopera. Czym się różnią?
Zarówno deweloper jak i agent nieruchomości dąży do tego by sprzedać nieruchomość. Chce ją jak najlepiej zaprezentować i pokazać. To ich łączy. Jednak biura nieruchomości specjalizują się w oferowaniu szeregu ofert domów czy mieszkań zarówno z rynku pierwotnego jak i wtórnego. Deweloper skupia się z kolei na sprzedaży konkretnej inwestycji. Na co zwrócić uwagę budując stronę internetową?
Strona dla biura nieruchomości
Strona internetowa dla biura nieruchomości powinna zawierać przede wszystkich szereg udogodnień, które pozwolą potencjalnemu klientowi na znalezienie oferty, która go zainteresuje. Zatem „must have” takiej witryny jest posiadanie odpowiednich filtrów, które umożliwią znalezienie np. tylko mieszkań dwupokojowych, z rynku wtórnego do kwoty 300 tys. Im więcej opcji, tym lepiej dla klienta, bo szybciej znajdzie, to co czego oczekuje. Z punktu widzenia administratora strony ważna jest także funkcja eksportu ogłoszeń m.in. Asari, Galactica, Locum. By wzbogacić stronę można na niej zamieścić dodatkowe treści na temat trendów w zakupie mieszkań ( odpowiednio przygotowane mogą wpłynąć na wypozycjonowanie się biura nieruchomości w Google), a także dodać możliwość skontaktowania się z pośrednikiem za pomocą czatu czy innych komunikatorów. Na stronie może także pojawić się kalkulator kredytowy.
Strony dla dewelopera
W przypadku strony internetowej dla dewelopera kluczowe jest spójne i eleganckie przedstawienie oferty. Klient po wejściu na stronę powinien przede wszystkim znaleźć informację dotyczącą dostępności lokali a także ich metrażu czy ilości pokoi. Ważne jest także przedstawienie rzutów mieszkań i odpowiednich wizualizacji, które ułatwią klientowi wyobrażenie sobie swojego przyszłego mieszkania bądź domu. Strona powinna zawierać takie informacje jak lokalizacja obiektu, parametry techniczne budowy, na jakim etapie jest budowa i na kiedy planowane jest jej zakończenie prac. Łatwo dostępne powinny być również dane kontaktowe do osoby opiekującej się inwestycją, a jeśli w firmie są dedykowane osoby do kontaktu z klientami, warto zastanowić się nad możliwością wbudowania w stronę komunikatorów internetowych.
Warto pamiętać, że przy zakupie mieszkania wiele czynników ma wpływ na decyzję klienta. Ale odpowiednia strona internetowa może zachęcić do obejrzenia potencjalnej nieruchomości, a w dalszej perspektywie jej zakupu.