Jak kupować na Alibabie?

Mężczyzna kupuje rzeczy przez internet

Artykuł sponsorowany.

Alibaba.com to platforma, która należy do Alibaba Group – firmy założonej w kwietniu 1999 roku przez Jacka Ma. Działa na zasadzie B2B (business to business). Oznacza to, że transakcje odbywają się minimum pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi. Znacząco ułatwiła przedsiębiorcom sprowadzanie produktów z zagranicy i wywarła ogromny wpływ na eksport chińskich produktów.

Co to jest Alibaba?

Jest jedną z wiodących platform, na której odbywa się światowa sprzedaż hurtowa. Serwis umożliwia przedsiębiorcom uzyskać bezpośredni kontakt z chińskimi producentami. Najczęściej im więcej towaru zdecyduje się nabyć klient, tym uzyska korzystniejszą zniżkę.

Strona dysponuje prostym systemem wyszukiwania. Wystarczy w odpowiednim oknie podać nazwę szukanego produktu, a po zatwierdzeniu ukażą się wszystkie aktualne oferty sprzedaży. Dostępna jest też opcja filtrowania, dzięki której możemy wyszukać towar z konkretnego regionu bądź według najlepszego dopasowania do wpisanej frazy czy najlepszej opinii.

Na stronie istnieje też opcja wyszukiwania producentów z konkretnymi certyfikatami. Jednak Alibaba pełni tylko funkcję katalogu dostawców. Autentyczność certyfikatów nie jest potwierdzona, dlatego w razie wątpliwości kupujący musi zrobić to sam.

Konto na stronie może utworzyć za pomocą Facebooka, Google, Twittera, LinkedIn czy e-maila.

Niestety nie ma polskiej wersji językowej.

Klikając w dany produkt mamy możliwość wejścia w szczegóły dotyczące firmy. Tutaj sprawdzimy, ile transakcji przeprowadził już dany dostawca, i jaką ocenę uzyskał od poprzednich nabywców. Na stronie również znajdują się dane biznesowe firmy takie jak: nazwa, adres, numer rejestracyjny czy kapitał.

Import z Alibaba.com

Aby zrealizować zamówienie, należy zamówić zazwyczaj od 50 do 1000 sztuk produktu. Strona pełni funkcję pośrednika pomiędzy dostawcą a nabywcą, dlatego dokładna cena produktu jest podana dopiero po wybraniu konkretnej ilości towaru.

W związku z powyższym, czas realizacji zamówienia trwa dłużej niż w przypadku platform typu B2C (business to consumer), takich jak AliExpress. Na czas dostawy wpływają takie czynniki jak lokalizacja producenta, odbioru czy rodzaj transportu (głównie morski, kolejowy i lotniczy).

Płatność na Alibabie

Z powodu ogromnego zasięgu międzynarodowego, platforma umożliwia dokonanie opłaty na wiele różnych sposobów, takich jak karta kredytowa, PayPal czy akredytywa. Usługa Alibaba Trade Assurance gwarantuje zwrot pieniędzy w przypadku niewywiązania się sprzedawcy z umowy. Nie trzeba za nią dodatkowo płacić, jednak podczas dokonywania transakcji w zależności od wybranej formy zapłaty pobierana jest opłata manipulacyjna. Sprzedawca także jest zobowiązany zapłacić określony procent od otrzymanej wpłaty.

Pamiętaj, aby zawsze zweryfikować chińskiego dostawcę przed podjęciem współpracy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close