Artykuł sponsorowany.
Alibaba.com to platforma, która należy do Alibaba Group – firmy założonej w kwietniu 1999 roku przez Jacka Ma. Działa na zasadzie B2B (business to business). Oznacza to, że transakcje odbywają się minimum pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi. Znacząco ułatwiła przedsiębiorcom sprowadzanie produktów z zagranicy i wywarła ogromny wpływ na eksport chińskich produktów.
Co to jest Alibaba?
Jest jedną z wiodących platform, na której odbywa się światowa sprzedaż hurtowa. Serwis umożliwia przedsiębiorcom uzyskać bezpośredni kontakt z chińskimi producentami. Najczęściej im więcej towaru zdecyduje się nabyć klient, tym uzyska korzystniejszą zniżkę.
Strona dysponuje prostym systemem wyszukiwania. Wystarczy w odpowiednim oknie podać nazwę szukanego produktu, a po zatwierdzeniu ukażą się wszystkie aktualne oferty sprzedaży. Dostępna jest też opcja filtrowania, dzięki której możemy wyszukać towar z konkretnego regionu bądź według najlepszego dopasowania do wpisanej frazy czy najlepszej opinii.
Na stronie istnieje też opcja wyszukiwania producentów z konkretnymi certyfikatami. Jednak Alibaba pełni tylko funkcję katalogu dostawców. Autentyczność certyfikatów nie jest potwierdzona, dlatego w razie wątpliwości kupujący musi zrobić to sam.
Konto na stronie może utworzyć za pomocą Facebooka, Google, Twittera, LinkedIn czy e-maila.
Niestety nie ma polskiej wersji językowej.
Klikając w dany produkt mamy możliwość wejścia w szczegóły dotyczące firmy. Tutaj sprawdzimy, ile transakcji przeprowadził już dany dostawca, i jaką ocenę uzyskał od poprzednich nabywców. Na stronie również znajdują się dane biznesowe firmy takie jak: nazwa, adres, numer rejestracyjny czy kapitał.
Import z Alibaba.com
Aby zrealizować zamówienie, należy zamówić zazwyczaj od 50 do 1000 sztuk produktu. Strona pełni funkcję pośrednika pomiędzy dostawcą a nabywcą, dlatego dokładna cena produktu jest podana dopiero po wybraniu konkretnej ilości towaru.
W związku z powyższym, czas realizacji zamówienia trwa dłużej niż w przypadku platform typu B2C (business to consumer), takich jak AliExpress. Na czas dostawy wpływają takie czynniki jak lokalizacja producenta, odbioru czy rodzaj transportu (głównie morski, kolejowy i lotniczy).
Płatność na Alibabie
Z powodu ogromnego zasięgu międzynarodowego, platforma umożliwia dokonanie opłaty na wiele różnych sposobów, takich jak karta kredytowa, PayPal czy akredytywa. Usługa Alibaba Trade Assurance gwarantuje zwrot pieniędzy w przypadku niewywiązania się sprzedawcy z umowy. Nie trzeba za nią dodatkowo płacić, jednak podczas dokonywania transakcji w zależności od wybranej formy zapłaty pobierana jest opłata manipulacyjna. Sprzedawca także jest zobowiązany zapłacić określony procent od otrzymanej wpłaty.
Pamiętaj, aby zawsze zweryfikować chińskiego dostawcę przed podjęciem współpracy!