Instagram to świetne miejsce, aby pokazać swoją działalność. Wielu przedsiębiorców może mieć jednak obawy, czy ich działalność pasuje do tego miejsca albo nawet nie wiedzą czy konto biznesowe Instagram ma sens, ponieważ już od kilku lat prowadzą swoją firmę i do tej pory obywali się bez tego. Niestety obecny kryzys gospodarczy pokazał, że nie można liczyć tylko na zyski osiągane stacjonarnie. Trzeba też działać online, aby w trudnych chwilach mieć dodatkowe źródło dochodu, z którego korzystać można non stop. Tym właśnie może być Instagram. Bardzo ważne jest jednak, aby mądrze podejść do założenia tu konta.
Kto korzysta z Instagrama?
Warto wiedzieć, że Instagram firmowy bardzo się opłaca, ponieważ korzysta z niego aż 200 milionów osób na całym świecie w skali miesiąca. Mając konto biznesowe Instagram można zobaczyć w statystykach, kto odwiedza nasze konto np. z jakiego kraju jest najwięcej wejść, w jakim przedziale wiekowym są to osoby i jakiej płci. Posiadając takie informacje może lepiej wybierać wrzucane treści. A samych treści, wrzucanych jest codziennie około 60 milionów zdjęć, więc tutaj trzeba się wyróżnić. Zdecydowanie można powiedzieć, że na Instagramie można znaleźć potencjalnych klientów.
Jak się wyróżnić z tłumu innych?
Prowadząc Instagram konto firmowe dobrze jest mieć na nie pomysł. Można publikować różne rzeczy w ramach postów, relacji, IG Tv czy nawet relacji na żywo.
Dobrze jest jednak zawczasu zaplanować co chcemy przekazać. Jeśli już wiemy, kto jest w naszej grupie odbiorców, twórzmy treści pod nią.
Przykładowo, gdy sprzedajemy odzież damską dla kobiet w wieku 20-50 lat, to jest nasza grupa docelowa i trzeba do niej trafić. Jak to zrobić? Na pewno dobrym pomysłem będzie zamieszczanie zdjęć gotowych stylizacji. Także dodawani nowinek ze świata mody będzie pożyteczne.
Dobrym pomysłem jest też tworzenie relacji, gdzie widoczna jest modelka przechadzająca się w zestawie ubrań. Spowoduje to, że w wyobraźni klientki będą mogły zobaczyć siebie w tych ubraniach. Samo dodawanie zdjęć wiszących na wieszaku nie będzie efektywne.
Oczywiście w każdej branży można stosować inne strategie, jednak ważne jest, aby nasz Instagram firmowy pasował do grupy odbiorców, która będzie potencjalnymi klientami.
Od czego zależy popularność na Instagramie?
Tak naprawdę każde konto biznesowe Instagram może być popularne, ale czasami trzeba mieć po prostu szczęście. Liczy się zasięg relacji czy publikowanych postów, a on z kolei bazuje na kilku rzeczach. Są to między innymi:
- hasztagi,
- liczba polubień pod postem,
- liczba zapisów postu,
- liczba komentarzy,
- wzmianki o koncie na innych kontach.
Dodając post lub relację na Instagram konto firmowe dodajemy też hasztagi, czyli słowa po znaku #. Jeśli użyjemy tych, które są teraz trendy i pojawiają się w milionach, istnieje szansa, że nasz post będzie miał większy zasięg. Jednakże tu też trzeba uważać. Istnieją również zbanowane hasztagi. Jeśli użyjemy tych zakazanych przez Instagram, to nasz zasięg będzie bardzo niski.
Instagram – miejsce, gdzie można znaleźć nowych klientów
Obsługi Instagrama trzeba się nauczyć. Nie wystarczy na Instagram firmowy wrzucać raz dziennie zdjęcia. Statystyki konta pokazują, że ważna jest również pora. Gdy wrzucimy kilka postów będzie można zobaczyć, o jakiej godzinie najczęściej inni użytkownicy widzą nasze posty lub są sami aktywni.
Dzięki temu kolejne materiały będzie mogli udostępniać z wcześniejszym zaplanowaniem, aby dotarły do jak największej liczby osób. Prowadząc Instagram konto firmowe potrzebna jest też kreatywność. Nie wystarczy samo pokazanie produktów czy wykonanych usług, aby zachęcić klientów do zawarcia umowy. Warto też pokazać działanie firmy od kulis, udostępniać kody rabatowe tylko dla użytkowników Instagrama czy nawet cierpliwie odpowiadać na wiadomości prywatne.
To medium sprawdzi się nie tylko dla marek, które swoją działalność całkowicie opierają na Internecie, ale też w przypadku firm, które szukają nowego miejsca do promocji.
Więcej o tym, jak prowadzić firmowy Instagram przeczytasz na http://www.bpcomp.pl/jak-prowadzic-firmowy-instagram.
Artykuł napisała:
Natasza Miszczuk – Ekonomista z wykształcenia, copywriter z zamiłowania.
Influencer urodowy z wiedzą na każdy temat.
Źródło:
- Miotk, Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, 2017.
Ludzie to wzrokowcy, a dzięki Instagramowi jesteśmy w stanie zaistniećpoprzez zdjęcia. Myślę, że każda większa firma powinna postawić na Instagrama. Jest on chyba teraz częściej odpalany przez użytkowników niż FB.