Zmiany w prawie pracy w 2022 roku

Kobieta czyta o nowych przepisach w prawie pracy

Rok 2022 to duże zmiany, również w prawie pracy. Poznaj istotne fakty, mające wpływ zarówno na pracodawcę, jak i pracownika. Dowiedz się, co Ci przysługuje i egzekwuj swoje prawa. W tym artykule znajdziesz informacje o najważniejszych zmianach, które mogą przynieść wiele dobrego.

Wzrost minimalnego wynagrodzenia. Czy to wszystko? Pracownicy mogą liczyć na znaczne podwyżki

Niejedną osobę z pewnością ucieszył fakt, że od nowego roku wynagrodzenie minimalne będzie wynosiło 3100 złotych brutto. Co ważne, to nie jedyna podwyżka, na jaką mogą liczyć pracownicy. Sporo pracodawców stwierdza, że podniesienie pensji jest niezbędne, aby nie tylko nadgonić stale rosnącą inflację, ale również nie stracić pracowników. Wielu Polaków, szczególnie ludzie młodzi, zaraz po studiach, chętnie wyjeżdżają za granicę, gdzie mogą liczyć na wyższe pensje, ale i standard życia. Pracodawcy nie chcąc stracić dobrych, pracowitych i wykwalifikowanych ludzi są zmuszeni do podwyżek. Nikomu nie imponują już tak popularne w korporacjach i call center owocowe czwartki. To większa pensja przekona pracownika do pozostania w firmie.

Aby nie dopuścić do utraty pracowników, szefowie robią, co mogą, podnoszą pensje i oferują wiele dodatkowych korzyści. Pomimo tego, nie wszystkim opłaca się pozostanie w firmie. Dużo osób przenosi się tam, gdzie ma lepsze warunki pracy. Duże znaczenie ma także fakt, że w nowej pracy mogą wynegocjować znacznie lepsze wynagrodzenie. Często zdarzyć się może, że nowo zatrudniona osoba będzie miała wyższą pensję, niż człowiek znacznie dłużej pracujący w ten firmie, na tym samym stanowisku.

Uregulowanie pracy zdalnej, czyli dobre wiadomości zarówno dla pracodawców, jak i pracowników

Kodeks Pracy w końcu zajął się regulacją pracy zdalnej. Było to niezbędne, gdyż od początku pandemii Covid wiele osób przeniosło się z biura do domu całkowicie, lub częściowo. Ogromna liczba pracowników chwali sobie ten tryb pracy i z chęcią zostaliby w swoim home office. Jest to wygodne, oszczędza czas, paliwo i pozwala cieszyć się niezwykłą swobodą. Zaoszczędzone w ten sposób chwile można spędzić z rodziną lub oddać się swoim pasjom. Dzięki nowej ustawie uregulowane zostaną wszelkie koszty, które ponosi pracodawca w związku ze świadczeniami pracy zdalnej. Dodatkowo może on w uzasadnionych okolicznościach zarządzić przeniesienie pracy, z biura do domu. Najważniejszą informacją jest jednak to, że osoby pracujące zdalnie mogą liczyć na opiekę związków zawodowych w takim samym stopniu jak ci, którzy pracują stacjonarnie.

Work life balance i poszukiwanie nowych pracowników. Sprawdź jak możesz przyciągnąć ludzi do swojej firmy

Dzięki wspomnianej dyrektywie można liczyć na równe szanse kobiet i mężczyzn w miejscu pracy. Ma ona na celu usprawnienie i pogodzenie życia zawodowego z prywatnym. Osoby będące rodzicami zyskają prawa takie jak urlop ojcowski, rodzicielski i opiekuńczy oraz bardziej elastyczną organizację pracy. Takie działania przyjazne pracownikom sprawiają, że chętniej szukają stałej pracy, w której mogą liczyć na uczciwe traktowanie i godziwe wynagrodzenie. Rynek pracy jest pełen ofert, wiele firm szuka odpowiednich, wykwalifikowanych osób na dane stanowisko. Utworzenie ogłoszenia na stronach takich jak Gowork, Gumtree czy OLX pozwoli Ci dotrzeć do dużej liczby osób. Sprawdź https://www.gowork.pl/praca i przekonaj się, że odpowiedni kandydaci czekają. Dodatkowo możesz dodać post na lokalne grupy, gdzie osoby szukające pracy. Z pewnością znajdziesz zainteresowanych Twoją ofertą. Szukaj pracowników wygodnie i sprawnie dzięki rozwiązaniom, które oferuje internet.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close